RETOURNEREN – RUILEN

De voorwaarden om te kunnen retourneren?

Als je een artikel hebt ontvangen maar je bent toch niet helemaal tevreden, dan heb je het recht om deze binnen 14 dagen te ruilen of te retourneren.
Zoals je zult begrijpen zijn er echter wel uitzonderingen op het ruilen en retourneren van toepassing.
Dit beleid is geheel conform Artikel 10, Lid 8.
Het gaat om producten die niet geschikt zijn om te worden teruggestuurd om redenen van gezondheidsbescherming en/of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.

De volgende artikelen kunnen, in verband met de hygiëne, nooit geretourneerd worden wanneer de verzegeling is verbroken:

– Alle sextoys, waaronder vibrators en dildo’s
– Catsuits, bodysuits, full bodysuits, bodies en stringbodies
– Strings, items met pouch en voorgevormde cups
– Condooms, tabletten, glijmiddelen en crêmes
– Cadeaubonnen

Sekstoys kunnen alleen teruggestuurd worden als het artikel nog in de verzegelde verpakking zit.
Ook strings/thongs, soortgelijke producten zoals cups, straps, c-ringen, stringbody’s, etc. kunnen door ons ook NIET als retour worden geaccepteerd.

Heb je een nieuw speeltje maar ben je toch niet helemaal tevreden? Dan geldt dat deze alleen retour kan indien het product in de originele verpakking zit en de zegel ongeschonden is. 

Wil je een product retourneren?
Bekijk dan altijd of het product terug mag worden gestuurd conform de voorwaarden.
Controleer daarna of het nog in de originele en verzegelde verpakking zit.

Kan je product terug?

Je hebt je 14 dagen de tijd om dit bij ons te melden.
De 14 dagen gaan in op de dag van ontvangst van de betreffende aankoop.
Indien je jouw aankoop geheel of gedeeltelijk wilt ontbinden zijn hiervoor altijd bovenstaande strikte regels van toepassing.
Overige artikelen mogen nooit gepast, gedragen, gewassen of anderszins gebruikt zijn.
Ook dienen artikelen vrij te zijn van lichaamsgeuren en -schilfers.
Originele prijskaartjes dienen te zijn aangehecht.
Als je de gekochte artikelen wilt ruilen of terugsturen, dan dien je ons dit binnen de hierboven genoemde bedenktijd van 14 dagen via email te laten weten.

Ruilen en retourneren is alleen mogelijk na contact met onze afdeling klantenservice.
Wij vragen je vriendelijk de voorwaarden goed te lezen.

Kan je retour doorgang vinden dan kun je het opsturen met een bijgevoegde kopie-factuur of retourformulier.
Dit bevordert een snelle, accurate afhandeling van je retour.
Heb je een product dat defect is? Neem dan contact op met onze klantenservice. 

Bij het ontbreken van het retourformulier of bij een niet volledig ingevuld retourformulier, wordt jouw verzoek tot herroeping niet in behandeling genomen.

Je dient de retourzending zelf te regelen en de kosten van het retourneren zijn voor eigen rekening.

We adviseren je om de door ons gebruikte verpakking opnieuw te gebruiken om jouw aankoop aan ons te retourneren zodat je zeker weet dat je de goedkoopste standaard levering kunt gebruiken om de artikelen terug te sturen. Let er op dat je de retourzending voldoende frankeert als je een artikel terugstuurt. Als je retourzending niet voldoende is gefrankeerd of als je voor de retourzending gebruik maakt van een verzendwijze waar extra kosten aan zijn verbonden dan moeten we deze directe retourkosten verrekenen bij de terugbetaling van je retour. Je kunt je retournering niet onder rembours terugsturen.

Als we akkoord gaan met je retour en kun je een volledige bestelling retourneren dan krijg je de waarde van de geretourneerde artikelen van ons terug na een geslaagde controle van de artikelen. De eventuele verzendkosten die je had betaald voor het ontvangen van je aankoop worden ook door ons vergoed.

Gaan we akkoord om een deel van je bestelling te retourneren dan krijg je de waarde van de geretourneerde artikelen terug na een geslaagde controle van de artikelen. De eventuele verzendkosten worden in dit geval niet vergoed. Je ontvangt per e-mail bericht zodra je retourzending door ons is gecontroleerd op defecten en gebruikssporen. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd.

Stuur de artikelen goed verpakt in de originele verpakking (indien aanwezig) met bijgevoegde kopie-factuur of retourformulier naar:

Tommy Novo
o.v.v. Retouren
Papestraat 21
2513 AV DEN HAAG

WAT ZIJN DE VOORWAARDEN OM MIJN ARTIKEL TE RETOURNEREN?

Alleen door ons goed bevonden ruilingen en retourneringen kunnen worden geaccepteerd.
Ten allen tijde dienen kaartjes te zijn aangehecht, artikelen mogen niet zijn gepast, gedragen, gewassen of anderszins gebruikt zijn.
Ook dienen artikelen vrij te zijn van lichaamsgeuren en -schilfers.
De originele verpakking moet zijn bijgevoegd.
Wij stellen hele strenge eisen aan de hygiëne en verpakkingen.
Tommy Novo behoudt zich ten alle tijden het recht voor bij twijfel over de hygiëne een retour te weigeren en terug te sturen.

Om hygiënische redenen worden alle aan ons geretourneerde producten grondig door ons gecontroleerd.
Tommy Novo behoudt zich het recht voor een geretourneerd product te weigeren of gedeeltelijk te crediteren, indien het vermoeden bestaat dat het product gepast of gedragen is, beschadigd en/of de meegeleverde originele verpakking van het product niet langer (voor zover mogelijk) in originele en onbeschadigde staat verkeert.

Voor artikelen die niet vallen onder de hygiëne-code gelden de reguliere voorwaarden van het herroepingsrecht.
Wel stellen wij dat je de retour altijd bij ons moet aanmelden.
Doe dit bij voorkeur via e-mail zodat er altijd duidelijkheid is.

Wanneer na controle blijkt, of bij ons het vermoeden bestaat, dat jij een door jou gekocht product voor meer hebt gebruikt dan nodig is om te beoordelen of je het product daadwerkelijk wilt houden, dan ben jij aansprakelijk voor de waardevermindering en kan niet worden overgegaan tot ontbinden/annuleren van de aankoop.

Tommy Novo behoudt zich altijd het recht voor om retourzendingen die buiten de gestelde termijn zijn aangevraagd en verzonden te weigeren.

Wat moet ik doen ik als ik niet ontvang wat ik heb besteld?

Bekijk rustig de inhoud van je pakket zodra je het hebt ontvangen. Merk je een probleem?

Is een artikel beschadigd?

Voordat we je bestelling versturen, controleren we of de kwaliteit van de bestelde artikelen tiptop in orde is en aan onze eisen voldoet.
We versturen onze artikelen zoals we deze zelf willen ontvangen.
Mocht een artikel tijdens de verzending toch beschadigd zijn geraakt, neem dan contact met ons op via e-mail.
We zullen alles in het werk stellen om je bestelling – kosteloos – naar wens af te handelen!

Is je bestelling niet volledig of heb je iets anders ontvangen dan wat je had besteld?

Ontbreekt een artikel of is een verkeerd artikel geleverd?
Voordat we je bestelling verzenden, kijken we deze altijd goed na, maar we kunnen ons natuurlijk eens vergissen.
Onze excuses hiervoor!
Als je niet alles hebt ontvangen wat je hebt besteld, of een verkeerd artikel is geleverd, neem dan contact op met ons – via email – zodat wij je bestelling naar wens kunnen afhandelen.

Moet ik de Riverty/Klarna factuur betalen bij een (deel)retour?

Heb je voor het betalen van je bestelling gekozen voor Riverty/Klarna, dan loopt het betalingsverkeer van deze bestelling via Riverty/Klarna.
Bij een retour betaal je uiteindelijk alleen het bedrag voor de artikelen die je behoudt.
Stuur je een gedeelte van je bestelling retour, dan zal de openstaande factuur bij Riverty/Klarna door ons worden aangepast.
Retourneer je de complete bestelling en heb je deze nog niet betaald aan Riverty/Klarna, dan zal de factuur komen te vervallen.

Let op! Bij een retour blijft de eventuele betalingsverplichting aan Riverty/Klarna bestaan.
Wil je meer informatie of heb je vragen over betaling via digitale factuur?
Neem dan gerust contact met ons op.

GARANTIE VOORWAARDEN

Heb je een klacht of ben je niet tevreden over de kwaliteit van een product dat je in onze winkel hebt gekocht? Laat het ons weten zodat wij kunnen beoordelen of de klacht gegrond is.
– Indien een klacht gegrond is, beslist Tommy Novo of het artikel wordt vervangen of (gedeeltelijk) wordt gecrediteerd.
– Een artikel dat voor garantie beoordeling teruggestuurd kan worden na overleg, moet schoon en droog zijn. Artikelen die niet voldoen aan deze criteria worden niet in behandeling genomen.

Bij een ongegronde klacht komen de gemaakte kosten voor eigen rekening.

Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de garantie bij:
• Beschadiging door opzet of door nalatigheid
• Ondeskundig gebruik of nalatig onderhoud
• Normale gebruiksslijtage
• Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
• Aangebrachte verandering(en) waardoor het artikel niet meer in originele staat verkeert

Wij willen dat je tevreden bent met je aankoop bij Tommy Novo
Jij blij = wij blij!
Daarom doen wij ons uiterste best ruilingen, retouren en klachten te allen tijden naar jouw tevredenheid af te handelen.